|
Освіта і |
Ґендерний паритет у закладах освіти: |
У закладах освіти у 2021 році кількість жінок та чоловіків розподілена по-різному. |
92 дівчинки припадало на 100 хлопчиків у закладах дошкільної освіти |
Оскільки хлопчиків народжується більше, то серед 68,5 тис. вихованців закладів дошкільної освіти (ЗДО) їхня частка теж дещо більша – 52% хлопчиків та 48% дівчаток. Педагогічний персонал у ЗДО – 98% жінок. |
97 дівчат припадало на 100 хлопців у закладах загальної середньої освіти |
За даними департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації, у закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО), де навчалося 287,2 тис. учнів (без учнів спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів) та учнів спеціальних класів) – 51% хлопців та 49% дівчат. |
63 дівчини припадало на 100 хлопців у закладах професійної (професійно-технічної) освіти |
Професійно-технічну освіту обирають більше хлопці: у закладах професійної (професійно-технічної) освіти (ЗПТО) серед 21,2 тис. учнів та слухачів на кінець 2021 року частка хлопців значно перевищує частку дівчат – 61% та 39% відповідно. |
98 дівчат припадало на 100 хлопців у закладах фахової передвищої освіти |
У закладах фахової передвищої освіти (ЗФПО) на початок 2021/22 навчального року освіту здобувало 18,3 тис. студентів, студентів – 51% чоловіків і 49% жінок. |
120 дівчат припадало на 100 хлопців у закладах вищої освіти |
У закладах вищої освіти (ЗВО) на початок 2021/22 навчального року навчалося 90,4 тис. студентів, з них більше жінок, ніж чоловіків: 54% і 46% відповідно. Індекс гендерного паритету, тобто співвідношення кількості жінок і чоловіків, є найвищим у ЗВО (на 100 чоловіків припадає 120 жінок), найнижчим – у закладах професійної освіти (на 100 хлопців припадає 63 дівчини). |
15% жінок та 13% чоловіків – випускники спеціальності «Управління та адміністрування» |
Серед випускників ЗВО у 2021 році за галузями знань найпопулярнішою галуззю у жінок є управління та адміністрування (15% від загальної кількості випускників відповідної статі) і на другому місці – у чоловіків (13% від загальної кількості випускників відповідної статі). На першому ж місці у чоловіків – інформаційні технології (17% від загальної кількості випускників відповідної статі). Проте найбільш «жіночими» професіями, де частка жінок перевищує 80%, є соціальна робота, гуманітарні науки, фармація, біологія, культура і мистецтво та журналістика. Понад 70% жінок є випускницями таких спеціальностей: освіта/педагогіка, соціальні та поведінкові науки, охорона здоров’я. Аналогічно «чоловічі» професії – це інженерні науки, електроніка та телекомунікації, автоматизація та приладобудування, транспорт, інформаційні технології. |
38% аспірантів – жінки у віці 20–34 роки |
Науковий ступінь у 2021 році здобували 1972 аспіранти. Найбільше аспірантів (56%) у віці 25-29 років, з них 53% – чоловіки. |
48% чоловіків, які зайняті науковими дослідженнями, – у віці 55 років і старшому |
У виконанні наукових досліджень і розробок у 2020 році задіяно 3,9 тис. осіб, зокрема 46% – це жінки та 54% – чоловіки. З кількості дослідників 43% жінок у віці 30–44 роки, 48% чоловіків у віці 55 років і старшому. |